Соціально-економічні умови в державі
привели до виникнення нового спрямування діяльності бібліотек. Саме книгозбірні
в наш час стимулюють читачів до саморозвитку, реалізації власних творчих
потреб, надають можливість вчитися бачити прекрасне навколо себе.
Виховання засобами мистецтва
вважається однією з суттєвих складових системи естетичного виховання.
Бібліотеки традиційно працюють у цьому напрямі, накопичили цікавий досвід,
здобули певні навички і форми роботи.
Саме темі
естетичного виховання користувачів бібліотек був присвячений районний семінар,
який відбувся 25 березня в центральній
районній бібліотеці.
В методичних
рекомендаціях під назвою «Естетична направленість популяризаторської роботи
бібліотек» (провідний методист ЦРБ Карпець Л.Я) особлива увага приділялась
основним аспектам роботи з популяризації літератури естетичного напрямку.
Особливі можливості естетичного виховання відкриваються перед
бібліотеками в їхній роботі з краєзнавства. У масштабі району, міста повинна
бути виявлена повна картина художнього життя регіону, як у минулому, так і
сьогодні.
Як доводить практика, користувачів книгозбірень найбільш цікавлять
краєзнавчі заходи, в тому числі естетичної спрямованості. Це літературно – художні
вечори, вечори книги, вечори – портрети, зустрічі з майстрами, письменниками.
Так в рамках семінарського заняття було проведено літературну вітальню
за участю місцевого автора Валентини Белі, яка презентувала свою нову книгу
прозових творів «Українці мої».
Коли ж і з чого починати роботу по
формуванню естетичних смаків молодих користувачів бібліотеки? Які форми
рекомендації літератури доречно при цьому використовувати?
З консультаційними
порадами на тему «Формування етико – есстетичних ідеалів молодіжного соціуму» виступила Бурлей К.І., бібліотекар І – ї
категорії відділу обслуговування юнацької кафедри. Зокрема, у виступі було наголошено на тому, що вивчення естетики передбачає освоєння естетичних
знань спільно з оволодінням обсягом інформації з історії культури, літератури,
мистецтва, результатом чого є формування естетичних смаків підлітків та молоді. Адже вибір молодими читачами
естетичних, моральних, інтелектуальних цінностей та ідеалів, їх формування
багато в чому обумовлюється загальноосвітньою культурою. Вагома частка читачів поєднує
роботу і навчання з самоосвітою, завдяки чому вони зростають духовно і найбільш
ефективно удосконалюють себе як особистості.
Заступник
директора по роботі з дітьми Грипась Т.І. підготувала консультацію «Естетичне
виховання в діяльності дитячої бібліотеки», виділивши для бібліотекарів два
взаємопов’язаних завдання: сприяння засвоєнню підростаючим поколінням кращих
зразків вітчизняної і світової культури та допомога у формуванні естетичного
світосприйняття, естетичного смаку дитини.
Л.Я.Карпець
Немає коментарів:
Дописати коментар